Brandul auto romanesc Dacia este promovat din acest sezon pe echipamentul echipei italiene de Udinese, clasata pe locul 12 in Serie A , si este prima marca romaneasca care apare pe echipamentul unei echipe straine de fotbal.
Pentru promovarea Dacia Renault Italia a urmat exemplul altor companii din industria auto care apar pe echipamentul altor echipe. Toyota sponsorizeaza Fiorentina, Pirelli colaboreaza cu Internationale Milano, iar Ford sponsorizeaza Champions League.
Italia reprezinta a sasea piata de export pentru Automobile Dacia in functie de volumele livrate. In primele 11 luni ale anului in Italia au fost livrate aproape 7.800 de automobile Logan, in timp ce in Franta, prima piata de export a Dacia, au fost livrate mai mult de 39.000 de unitati
Acest tip de promovare este adoptata pentru prima data pentru un brand romanesc, pana in prezent marcile produse local fiind reprezentate peste hotare prin canale clasice prin promovare in media tiparite sau TV.
"Este singura actiune de asemenea amploare. Sunt foarte putine branduri promo vate afara, ceea ce se leaga de neincrederea in brandul de tara a companiilor, dar Dacia este sprijita de Renault si de aceea are alt potential", a explicat Aneta Bogdan, managing partener al Brandient, cea mai importanta agentie de branding de pe plan local. Potrivit reprezentantilor Brandient, costurile unei astfel de promovari se ridica de obicei la mai mult de 1 milion de euro. Bogdan a explicat ca promovarea prin fotbal este una dintre cele mai productive cai de comunicare de marketing, consumatorul fiind mult mai sensibil la informatiile transmise prin acest canal. "Este optim pentru un anumit target. Publicul e cu garda jos, este mai deschis la informatie in timpul unui meci de fotbal, iar atunci se construiesc empatii cu momentul", a adaugat Bogdan.
Marca Dacia este prezenta si pe echipamentul de