Pana in luna octombrie, cand efectele crizei financiare au inceput sa se vada in toate domeniile de activitate, piata de resurse umane si-a continuat trendul ascendent, caracteristic in ultimii doi ani.
Din cauza plecarii unei parti semnificative a personalului la munca in strainatate, 2008 a adus o cerere acuta de forta de munca. In rapoartele efectuate, ANOFM (Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca) anunta de la luna la luna un numar crescut de oferte de job-uri.
Una dintre tendintele pietei a fost cautarea activa a talentelor, spun specialistii in HR. Mobilitatea in crestere a angajatilor talentati la nivel global, mai ales in randul tarilor in curs de dezvoltare, cum este Romania, creeaza o criza a talentelor, mobilizand departamantele de resurse umane sa isi focuseze toate resursele pentru a o rezolva.
Lipsa talentelor afecteaza companiile la nivel global si obliga departamentele de HR sa acorde beneficii extrasalariale si noi oportunitati de training si dezvoltare pentru motivarea celor mai buni angajati.
Una dintre consecintele aplicarii in practica a conceptului de “manageriere a talentelor” a determinat cresterea cererii pentru o forta de munca puternic calificata, in timp ce cererea pentru muncitorii necalificati a scazut drastic.
O alta caracteristica a pietei a fost cresterea beneficiilor extrasalariale oferite angajatilor. Astfel, potrivit unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center si Media XPRIMM, cei mai multi angajati romani (71,9% din Bucuresti si 65,6% din afara Capitalei) primesc din partea angajatorilor, ca prim beneficiu suplimentar, prime (de sarbatori, de concediu, de tip al 13-lea salariu), cu toate ca ei si-ar dori mai degraba asigurare privata de sanatate (24,5% dintre cei din Bucuresti si 22,7% din celelalte mari orase).
Dupa prime, in topul beneficiilor oferite de angajatori se afla