Infopress, cea mai mare tipografie de pe plan local, detinuta de fondul de investitii islandez KVOS, estimeaza ca piata tipografica va ingheta atat ca valoare, cat si ca volum in 2009, iar jucatorii mici, cu volume reduse, vor avea de suferit.
Scenariul cresterii zero al pietei tipografice, in contextul in care numarul clientilor a crescut odata cu largirea retelelor retailerilor si a intrarii unora noi pe piata locala, precum Kika sau Obi, este explicat de reducerea bugetelor de promovare si de reducerea volumelor materialelor promotionale.
"Problema este ca tirajele nu vor mai creste in conditiile economice actuale, chiar daca tendintele observate in ultimii ani ne indicau acest lucru. Acum toate companiile se gandesc la reducerea bugetelor de marketing si publicitate", a declarat Geza Petroczki, directorul operational al Infopress Group (IPG).
Potrivit Infopress, reducerea bugetelor de promovare in contextul crizei financiare mondiale va afecta in prima instanta promovarea TV, radio, urmata apoi de print.
"O logica comerciala spune ca acum ar trebui sa se tipareasca si sa se promoveze mai mult. Majoritatea companiilor vor observa insa acum gradul de penetrare si volumul de informatie ajuns la clientul sau si vor incerca sa eficientizeze distributia acestor materiale informative", a declarat Sergiu Verde, director de vanzari al Infopress.
El a adaugat ca reevaluarea cheltuielilor de promovare de catre retaileri, cei care investesc cel mai mult in promovare pe plan local, va afecta cel mai mult companiiile mici, care dispun de tipografii plane. Concurenta va face ca preturile sa fie negociate mai strans, insa scaderea lor cu mai mult de cateva procente nu va fi posibila.
"In 2009 preturile nu vor mai putea sa scada foarte mult fata de 2008. Simtim un sentiment de disperare din partea competitiei, care nu va duce insa la lucr