Astăzi (marţi, 23 decembrie) la Piteşti a avut loc o întâlnire a autorităţilor locale cu reprezentanţii a circa 20 de companii producătoare de componente auto. Organizată de Prefectura Argeş împreună cu Consiliul Local şi ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), masa rotundă a avut ca scop găsirea unor soluţii pentru ca industria auto din România să poată supravieţui crizei dar şi stabilirea unei poziţii comune care să susţină actuala variantă a
Astăzi (marţi, 23 decembrie) la Piteşti a avut loc o întâlnire a autorităţilor locale cu reprezentanţii a circa 20 de companii producătoare de componente auto. Organizată de Prefectura Argeş împreună cu Consiliul Local şi ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), masa rotundă a avut ca scop găsirea unor soluţii pentru ca industria auto din România să poată supravieţui crizei dar şi stabilirea unei poziţii comune care să susţină actuala variantă a taxei pe poluare pentru autovehicule. Speriaţi de posibilitatea ca noul guvern să modifice sau chiar să anuleze actuala taxă pe poluare, fapt ce ar duce, în opinia participanţilor la întrunire, la prăbuşirea industriei auto din România, reprezentanţii mai multor companii producătoare de componente auto împreună cu prefectul judeţului Argeş, Ion Popa, cu vicepreşedintele consiliului judeţean, primarul Piteştiului, membri ai sindicatelor şi alte autorităţi locale, au tras un nou semnal de alarmă în legătură cu criza în care se zbate un sector al economiei care a adus în 2008 circa 8,3% din PIB-ul României. Conform preşedintelui ACAROM, Constantin Stroe, după ce în 2007, cifra totală de afaceri a industriei auto a depăşit 7,3 miliarde de euro, iar în 2008 a atins 10,7 milioane, dintre care nu mai puţin de 4,17 miliarde de euro aferente judeţului Argeş, pentru primul trimestru al anului viitor este de aşteptat o scădere drastică a venituril