Foşti şi actuali sportivi îşi rotunjesc veniturile din reclame. „Regele“ este numele cel mai dorit în spoturi publicitare, urmat de Cristian Chivu. Ambii au potenţial de două milioane de euro pe an. Sursa: Fundaţia HagiSursa: Reuters
1 /.
Dacă reclama este sufletul comerţului, vedetele sunt sufletul reclamelor. Din tagma vedetelor române, sportivii au, fără dubii, cel mai mare potenţial de a juca în reclame. Considerentele sunt multiple: performerii au (în general) o imagine bună, de oameni care luptă pentru România; sportivii arată bine şi sunt foarte mediatizaţi.
Într-un cuvânt, au calităţiletip ale persoanei cu care firmele dornice de profit vor să-şi asocieze imaginea. Până de curând aproape inexistentă în România, această piaţă care înseamnă, în ultimă instanţă, apariţia unor branduri personale, este acum într-o creştere accelerată. Încă departe de nivelul existent în Occident, marketingul din această zonă reprezintă însă un segment important pe piaţă, transformat într-un fenomen vizibil.
Clipurile publicitare cu foşti sau actuali sportivi inundă micile ecrane, iar afişele - panourile şi faţadele blocurilor. Eroii din teren îşi pierd aura şi devin, subit, personaje haioase. Hagi sare în supermarket după o cutie de cereale pusă pe raftul de sus, Stelea cară frigidere pe scări, Lucescu junior face ciulama din cremă de ciocolată, Lobonţ se tăvăleşte prin noroi, Nadia Comă- neci face tumbe prin magazine.
„Regele“, peste Nadia Comăneci şi Ilie Năstase
În spatele acestor imagini umane stau mesaje ale unor companii, multă muncă şi, de asemenea, foarte mulţi bani. „Evenimentul zilei“ a apelat la experţi pentru a radiografia această industrie în plină ascensiune şi a aflat că Gică Hagi a reuşit să-şi metamorfozeze supremaţia de pe teren într-un brand de elită. Dacă „Regele“ îşi ţine strâns sceptrul şi c