Producatorul apei minerale Biborteni asteapta o relaxare a politicilor fiscale pentru a putea finaliza investitia de sapte milioane de euro intr-o hala noua de productie si o linie de imbuteliere la fabrica din Biborteni, judetul Covasna.
Proiectul avea ca termen de finalizare finele acestui an sau anul 2009 si are ca scop dublarea capacitatii de productie de apa a companiei, care in prezent este de 80 de milioane de litri.
"Atat timp cat nu ai acces la credite esti limitat. Am inceput deja constructia halei, insa conditiile de creditare ne impiedica sa finalizam proiectul. Speram ca in scurt timp sa se deblocheze situatia financiara si asteptam semnale de la BNR", a declarat Madalin Simion, brand manager al Biborteni.
Compania are in portofoliu apa minerala Biborteni in trei variante in functie de gradul de carbonatare si Valea Brazilor, pozitionata pe segmentul de pret mai scazut, iar pe sucuri brandurile Bibo si Limo.
Pentru anul financiar, care pentru Bibco Biborteni incepe si se finalizeaza in luna martie, compania estimeaza o cifra de afaceri de 11,7 mil. euro, in crestere cu 30% fata de 2007. "Per ansamblu vanzarile de anul acesta nu au scazut fata de anul trecut. Pana sa apara criza, rezultatele obtinute au fost peste cele din 2007, urmate de o perioada mai slaba. Prima parte a fost marcata de o crestere a vanzarilor cu 30-40%. Am scazut din crestere, iar per ansamblu vom fi cu 10% peste 2007 la apa minerala", a mentionat Simion.
Potrivit brand managerului Biborteni, piata de ape minerale a crescut anual intre 5 si 10%, iar pentru 2008, Simion estimeaza o scadere cu 10% a pietei pe fondul crizei financiare. "Anul 2008 a inceput mai bine ca 2007 si se incheie in genunchi din cauza crizei. Nu stiu daca piata va putea creste peste 2007, poate o mica scadere de 10% care ar aduce piata la nivelul anului 2006, ceea ce nu este o tragedi