Cea mai înaltă instanţă de judecată a Uniunii Europene a anunţat că pasagerii trebuie compensaţi dacă o companie aeriană îşi anulează un zbor din cauza problemelor tehnice, cu excepţia cazurilor în care intervin evenimente "extraordinare", scrie BBC.
Curtea Europeană de Justiţie spune că operatorii aerieni trebuie să probeze că circumstanţele care au provocat anularea zborului sunt "extraordinare". Printre aceste circumstanţe se numără un defect dezvăluit de producătorul aeronavei sau acţiuni de sabotaj sau terorism, a anunţat tribunalul din Luxembourg.
Decizia a fost luată în urma unui proces câştigat de o familie din Austria în dauna companiei italiene Alitalia. O defecţiune la un motor al aeronavei Alitalia, care trebuia să îi transporte pe cei doi austrieci de la Viena la Brindisi, a însemnat anularea zborului acestora. Cei doi austrieci au fost transferaţi către un zbor al companiei Austrian Airlines. Zborul Alitalia a fost anulat cu doar cinci minute înainte de ora programată iniţial pentru decloare, iar cuplul a ajuns la Brindisi cu patru ore întârziere. Defecţiunea avionului Alitalia a fost descoperită cu o zi înainte de decolare.
Alitalia a refuzat să îi plătească reclamantului, Friederike Wallentin-Hermann, o comensaţie în valoare de 250 de euro şi 10 euro pentru costurile cu telefonul, a anunţat un comunicat al tribunalului. Reclamantul a dat în judecată Alitalia la Viena, iar Tribunalul Comercial Austriac a cerut Curţii Europene să definească conceptul de "circumstanţă extraordinară" care poate scuti o companie aeriană de la plata compensaţiilor.
Curtea Europeană, ale cărei hotărâri sunt obligatorii pentru toate statele membre ale Uniunii Europene, a spus că "problemele tehnice care apar în timpul operaţiunilor de întreţinere a avioanelor nu constituie circumstanţe extraordinare".