Parlamentul European a adoptat, în prima lectură, în data de 16 decembrie 2008, compromisul la care s-a ajuns cu Consiliul Europei în ceea ce priveşte aşa-numitul regulament EURO VI care prevede limite mai stricte ale emisiilor provenite de la vehiculele utilitare grele. Raportul elaborat de Matthias Groote (PSE, Germania) a fost adoptat cu 610 voturi pentru, 11 împotrivă şi 22 abţineri.
"Euro VI este un instrument important pentru a atinge o mai bună calitate a aerului deoarece reduce microparticulele şi oxizii de nitrogen. (...) Noile limite vor fi introduse într-o fază timpurie, iar calitatea aerului şi a vieţii va fi îmbunătăţită".
Îndeplinirea obiectivelor UE privind calitatea aerului necesită un efort continuu de a reduce emisiile provenite de la vehicule. În acest scop, ar trebui ca sectorului industrial să-i fie furnizate informaţii clare cu privire la viitoarele valori-limită de emisii şi un cadru temporal adecvat pentru realizarea acestora şi efectuarea dezvoltărilor tehnice necesare.
Propunerea de regulament EURO VI stabileşte standardele tehnice armonizate pentru omologarea de tip a autovehiculelor şi a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (peste 2.610 kg). Noile limite de emisii vor înlocui normele Euro IV (aplicabile din noiembrie 2006) şi EURO V (aplicabile din octombrie 2008).
Comisia a propus reducerea emisiilor provenite de la autocamioane şi autobuze a oxizilor de nitrogen (NOx) cu 80% şi a concentraţiilor de pulberi cu 66% faţă de standardele EURO V. Pe lângă îmbunătăţirea calităţii aerului, stabilirea acestor limite contribuie, de asemenea, la armonizarea globală, valorile acestor limite fiind similare cu cele aplicate de Statele Unite ale Americii.Cel mai târziu începând cu 1 ianuarie 2014, toate noile vehicule utilitare grele vor trebui să respecte standardele EURO VI, cu 9 luni mai devreme faţă d