La prima estimare, construirea celor două pasaje din centrul Băniei costă peste 40 de milioane de euro. Scump, dar face, sunt de părere autorităţile. Podurile şi tunelurile prind contur în birourile Primăriei Craiova. Edilii ţin morţiş să amenajeze două pasaje în centrul oraşului: unul subteran între bulevardul Carol I şi strada Arieş, pe sub strada A.I. Cuza şi pe sub intersecţia străzii Arieş cu strada Împăratul Traian, şi altul suspendat între Calea Bucureşti şi bulevardul Nicolae Titulescu, peste intersecţia dintre străzile Unirii, Brestei şi Ştefan cel Mare. Construcţia tunelului, proiectat pe o lungime de 308 metri, costă 37 de milioane de euro, în varianta costisitoare, iar amenajarea podului din Valea Vlăicii, în lungime de 318 metri, costă 7,4 milioane de euro, dacă se alege soluţia cea mai scumpă. Primăria Craiova intenţionează să acceseze 85% din sumele necesare din fonduri structurale, diferenţa urmând să fie suportată din fonduri guvernamentale şi locale. Primarul Craiovei, Antonie Solomon, crede că obiectivele pot fi realizate cu bani europeni. „Am putea foarte bine să ne împrumutăm, fiindcă gradul de îndatorare ne permite să luăm mulţi bani. Însă n-o să facem asta, fiindcă putem lua 100 de milioane de euro prin programul operaţional regional, ca pol de creştere“, a declarat Solomon. Potrivit autorităţilor, construirea celor două treceri este singura soluţie pentru descongestionarea traficului rutier în centrul oraşului.
Doi ani şi gata! Arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu, spune că pentru construirea tunelului au fost luate în calcul două variante: execuţia prin străpungere şi execuţia prin săpătură de la suprafaţă pe toată lungimea tunelului. „Este mai scump cu patru milioane de euro să facem pasajul prin străpungere, dar am avea marele avantaj că nu va trebui să oprim circulaţia în intersecţiile de pe strada Arieş. În funcţie de