Guvernul bulgar a decis marţi să reducă cu 25 la sută taxa încasată pentru traversarea podului Gurgiu-Ruse, în urma unui acord convenit între Ministerele Transporturilor din România şi Bulgaria, informează BTA, citat de Agerpres.
Automobilele cu opt plus unu locuri precum şi camioanele cu o greutate maximă de până la 3,5 tone vor plăti 12 leva (şase euro) pentru trecerea podului în direcţia dinspre Ruse spre Giurgiu. Autobuzele cu o capacitate de nouă până la 23 de locuri precum şi camioanele cu o greutate maximă cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone vor plăti o taxă de 23 de leva (12 euro). În cazul autobuzelor cu mai mult de 23 de locuri precum şi a camioanelor cu până la trei axe şi o greutate mai mare de 12 tone taxa este de 49 de leva (25 euro). În sfârşit, în cazul camioanelor cu mai mult de trei axe şi o greutate mai mare de 12 tone taxa este de 72 de leva (37 euro).
Până în prezent, taxa colectată pentru traversarea podului Gurgiu-Ruse varia între 8 şi 52 de euro. Ca urmare a deciziei de marţi a Executivului de la Sofia taxa va varia între şase şi 37 de euro.
Taxele percepute pentru traversarea podului Gurgiu-Ruse sunt necesare pentru mentenanţa podului. Analizele experţilor arată că banii necesari pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii la infrastructurile podului pot fi asiguraţi chiar şi în cazul reducerii cu un sfert a taxele percepute pentru traversarea podului. Scăderea veniturilor din taxe va fi parţial contracarată de prognozata creştere a traficului în ambele direcţii.
În prezent, podul de la Giurgiu-Ruse este singurul pod care leagă, atât feroviar cât şi rutier, România de Bulgaria de-a lungul a aproximativ 610 kilometri cât reprezintă secţiunea Dunării care formează graniţa României cu Bulgaria. În anul 2000, România şi Bulgaria au semnat un acord referitor la construcţia podului Vidin-Calafat, proiect care face parte din p