Păstrătorii folclorului din vatra satului s-au acoperit de glorie la Bucureşti. Într-o gală specială, "Ultimii Rapsozi" ai lui Grigore Leşe au fost ascultaţi, aplaudaţi, ovaţionaţi. Pentru ei a venit răsplata unui an de muncă grea. Să-i înveţi pe orăşeni ce-i muzica tradiţională... nu-i un lucru uşor.
O gală unică. Un Ateneu neîncăpător pentru publicul bucureştean devenit de-a lungul anului 2008 iubitor al "Ultimilor Rapsozi". Sala fastuoasă a Ateneului a fost duminică seara plină până la refuz. S-a stat în picioare, s-a stat pe jos, cu genunchii strânşi, ca în jurul unui foc de tabără. Şi până la urmă Foc a fost! A fost focul din vatra satului, focul culturii tradiţionale româneşti!
Primul pe scenă a urcat Horia Roman Patapievici, directorul Institutului Cultural Român (ICR), instituţie care a finanţat, găzduit şi organizat proiectul "Ultimii Rapsozi", Patapievici a vorbit publicului despre proiect, dialogul intercultural reprezentat de către acesta şi despre oamenii minunaţi care au făcut parte, într-un fel sau altul, din proiect. De la rapsozi la Leşe, spectatori, Jurnalul Naţional, Marius Tucă, după discursul de deschidere a galei, pe scenă şi-au făcut apariţia rapsozii. Încet, încet...unul după altul, pe scena Ateneului şi-au făcut apariţia păstrătorii tezaurului spiritual românesc. Fiecare unic. De la costumaţie la muzică, la zona geografică din care provine. Oameni minunaţi. Alături de ei, Grigore Leşe. Lăpuşanul a făcut o treabă grozavă anul acesta! Cu siguranţă, datorită proiectului său, în Bucureşti bate un vânt al schimbărilor, o adiere bună pentru cultura tradiţională.
ÎN FAŢA DESTINULUI
File speciale de destin s-au scris pentru fiecare dintre cei prezenţi pe scenă. În faţa publicului atât de numeros, ei şi-au dat "examenul final". Şi-au demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, valoarea, unicitatea. S