Deşi pare surprinzător, anul 2008 a fost unul dintre cele mai bune pentru nou-născuta industrie a luxului din Romånia, în care şi-au făcut intrarea mărci precum Ferrari, Bentley şi Louis Vuitton. Noile modele de ceasuri şi bijuterii de lux, precum şi cele exclusiviste, intrate pe piaţă în acest an, au dus la creşterea vånzărilor totale cu valori estimate de importatori între 25% şi 30% faţă de anul precedent. „Clienţii sunt din ce în ce mai informaţi, iar
Deşi pare surprinzător, anul 2008 a fost unul dintre cele mai bune pentru nou-născuta industrie a luxului din Romånia, în care şi-au făcut intrarea mărci precum Ferrari, Bentley şi Louis Vuitton.
Noile modele de ceasuri şi bijuterii de lux, precum şi cele exclusiviste, intrate pe piaţă în acest an, au dus la creşterea vånzărilor totale cu valori estimate de importatori între 25% şi 30% faţă de anul precedent. „Clienţii sunt din ce în ce mai informaţi, iar interesul crescut atåt pentru piesele în ediţie limitată sau unicate, cåt şi pentru piesele complicate sau haute - joaillerie indică o rafinare a alegerilor lor“, remarcă Adrian Stoican, manager general al Helvetansa, companie ce are în portofoliu mărci din gama de lux Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Jaeger - LeCoultre sau Cartier.
Creşterea cifrei de afaceri a companiei pe primele şase luni ale anului a fost de 48%. „Din cauza contextului extrem de dificil, anul 2009 va fi o provocare. Segmentul de lux este foarte atractiv, mulţi clienţi dorind să investească în bijuterii sau ceasuri high-end“, adaugă Stoican.
Şi segmentul de lux al pieţei auto a avut o evoluţie interesantă. Anul acesta au intrat pe piaţa locală, cu show-roomuri proprii, două dintre cele mai importante branduri auto, Ferrari şi Bentley. Reprezentanţii Bentley spun că cel mai ieftin model ce poate fi comandat în Romånia este limuzina Continental Flying Spur, cu un p