Anul 2009 va fi unul „negru” pentru IMM-uri, insa unul bun pentru profesionalizarea afacerilor. Erorile de management ies la suprafata, iar companiile sunt obligate sa se schimbe. “Criza ofera oportunitati de crestere a cotei de piata pentru firmele cele mai performante. Vom vedea, de asemenea, consolidari in piata”, a explicat Dragos Cabat, managing partner la Financial View. “Este momentul pentru investitii in productie, deoarece preturile la terenuri
Anul 2009 va fi unul „negru” pentru IMM-uri, insa unul bun pentru profesionalizarea afacerilor. Erorile de management ies la suprafata, iar companiile sunt obligate sa se schimbe.
“Criza ofera oportunitati de crestere a cotei de piata pentru firmele cele mai performante. Vom vedea, de asemenea, consolidari in piata”, a explicat Dragos Cabat, managing partner la Financial View. “Este momentul pentru investitii in productie, deoarece preturile la terenuri, cladiri si echipamente vor scadea cel mai probabil. Pe de alta parte, vor creste costurile de finantare”, a mai spus el.
Viorel Cernea, senior consultant la Ensight Management, este de parere ca aceasta criza creeaza oportunitati in zone care pareau saturate. „De exemplu, sectorul imobiliar: e posibil ca preturile pe unele segmente ale pietei imobiliare, cum ar fi terenurile, sa se reduca drastic, creand astfel oportunitatea nu pentru speculatii cum s-a intamplat cu preponderenta pana acum, ci pentru dezvoltari imobiliare care erau blocate in multe cazuri din cauza preturilor exagerat de ridicate”.
Ce masuri ar trebui sa ia companiile?
“Sa-si regandeasca strategia fata de clienti, in sensul accesarii unor segmente de piata care vor reactiona mai bine la criza economica, si sa isi eficientizeze la maximum operatiunile, prin reducerea costurilor si ajustarea marjelor de profit”, spune Dragos Cabat.
„Multe companii se vor