Compania AutoItalia a ajuns de la cinci maşini Fiat la o cifră de afaceri de 214 milioane euro. Herbert Stein, preşedintele AutoItalia, a început să vândă Fiat în 1986, prin intermediul unei companii înfiinţate împreună cu doi prieteni. În România a ajuns în 1992. Fondatorul AutoItalia, Herbert Stein, a ajuns în România în 1992, după ce şase ani a fost unic importator Fiat în Ungaria. Acolo avea propria companie, înfiinţată împreună cu doi prieteni.
Când Fiat i-a propus să îi vândă o parte din branduri şi în România, le-a cedat partenerilor deţinerea.
„În România nu este ca în Ungaria“
„Nu am uitat nici prima greşeală făcută pe piaţa românească: timingul. Am crezut că va fi ca în Ungaria. Vânzările pe care le estimam pentru 1994-1995 s-au confirmat abia prin 1999, adică am avut o întârziere cam de cinci ani”, îşi aminteste Stein. AutoItalia a început ca o afacere de familie, în 1993, prin importul mărcilor Fiat şi Alfa Romeo.
“Pe parcurs, am completat portofoliul cu celelalte mărci (Lancia, Maserati, SsangYong) şi am rămas în continuare o afacere de familile în care fiii mei, Dante şi Ricky Stein, joacă un rol foarte important”, spune Herbert Stein.
Incă o marcă premium
AutoItalia a început cu un transport de cinci maşini Fiat, iar dacă investiţia iniţială, la nivelul anului 1994, a fost între 300.000 şi 350.000 de dolari, cifra de afaceri de anul trecut a fost de 214 milioane de euro.
Fiul cel mare al lui Stein, Dante (46 de ani), se ocupă de marketing şi advertising, tot el aducând şi brandurile exclusiviste în portofoliul grupului. Prima reuşită a fost Maserati, în 2002. A doua: din 2009 va importa marca Infiniti, brandul premium de la Nissan.
Cinci companii într-una singură
AutoItalia a ajuns să înglobeze cinci companii: AutoItalia S