Care au fost marile tendinţe din media, în 2008, şi cum se vor petrece lucrurile în 2009? Deşi criza împiedică estimările serioase, evoluţiile din acest an sunt concludente pentru viitor.
Plecarea directorilor din generaţia 50+. Ştirea demisiei lui Cristian Tudor Popescu din fruntea ziarului „Gândul“ este datată 12 ianuarie 2008 şi e urmată, pe 25 ianuarie, de plecarea lui Sorin Roşca Stănescu din poziţia de director la „Ziua“. Sunt ultimii doi şefi de gazete formaţi înainte de 1989. Acuzaţi în decursul anilor trecuţi de amestecarea atribuţiilor editoriale cu cele de vânzători de publicitate şi altele asemenea, jurnaliştii proeminenţi de talia lui „CTP“, Nistorescu sau Petre Mihai Băcanu nu provoacă o revoluţie atunci când lasă goale fotoliile directorale. Ziarele „vechi“ sau „serioase“ fondate îndeobşte de aceştia - „Jurnalul Naţional“, „România liberă“, „Evenimentul zilei“, „Adevărul“, „Gândul“, „Cotidianul“ şi „Ziua“ - ajung să vândă, la un loc, cam cât „Libertatea“ (doar 28 la sută din totalul vânzărilor pe segmentul cotidienelor).
Creşterea tabloidelor. Aceleaşi cifre ale Biroului Român de Audit al Tirajelor arată că „Libertatea“, „Click!“ şi „Cancan“ vând peste 450 de mii de exemplare, în medie, pe zi, ceea ce înseamnă 53% din totalul pieţei.
Aglomerarea pieţei glossy. Revistele de femei sunt al doilea cel mai bogat business de presă scrisă din România. În aprilie 2008, au fost lansate „Marie Claire“ şi „InStyle“. Pe segment evoluează în jur de 15 titluri. E de văzut cine va dispărea în urma crizei.
Dispariţia vedetelor TV. La începutul lui februarie 2008, a ieşit la iveală faptul că Andreea Marin nu va mai face „Surprize, surprize“. Odiseea lui Teo cu final nefericit, pe la Romantica TV şi Prima TV, este şi ea cunoscută. Revenirea lui Florin Călinescu şi Viorel Gaiţă pe Pro TV şi Antena 1, la jumătatea anului,