Credeati ca munca peste program in timp de criza, rezolvarea mai multor sarcini de serviciu, executarea lor cu strictete si sacrificarea vietii personale va va aduce mai multi bani sau o promovare? Ei bine, va inselati! Totusi, printre altele, criza economica are si parti bune - conduce piata muncii la maturizare. Una dintre tendintele care se contureaza pe piata muncii, pe timp de criza, este suprasolicitarea angajatilor. „Lucrul obisnuit care se intampla in aceasta situatie este sa
Credeati ca munca peste program in timp de criza, rezolvarea mai multor sarcini de serviciu, executarea lor cu strictete si sacrificarea vietii personale va va aduce mai multi bani sau o promovare? Ei bine, va inselati! Totusi, printre altele, criza economica are si parti bune - conduce piata muncii la maturizare.
Una dintre tendintele care se contureaza pe piata muncii, pe timp de criza, este suprasolicitarea angajatilor. „Lucrul obisnuit care se intampla in aceasta situatie este sa li se propuna angajatilor niste posturi cumulate, adica cu acelasi salariu sa se ocupe de mai multe lucruri de care se ocupau initial in fisa postului - daca se poate, sa preia doua sau chiar trei functionalitati diferite”, a explicat psihologul Augustin Cambosie. El a explicat ca acest lucru nu aduce satisfactii in plan financiar sau in planul promovarii, ci mai devreme sau mai tarziu angajatul respectiv va trebui sa plateasca un pret de suprasolicitare. „Functioneaza ca un soi de bumerang care mai devreme sau mai tarziu, lovind angajatul, urmeaza sa se intoarca si-n capul angajatorului”, a adaugat el. Pe de alta parte, Augustin Cambosie este de parere ca, in perioada de criza, exista o tendinta normala, adaptativa de a ne "cuminti". El a explicat ca exista si posibilitatea „de a mari putin profesionalismul nostru” si, in principiu, performanta. Unde greşesc angajaţii? Augustin C