Motorina va continua sa fie mai scumpă decât benzina şi anul viitor, din cauza majorarii accizei, la 1 ianuarie, şi a cursului de schimb la care este calculata, dar şi a introducerii normelor Euro 5, care ar putea scumpi toate tipurile de carburanţi cu 3,8%-10%, potrivit companiilor de distributie. Acciza la motorină va creşte la 1 ianuarie 2009 la 336 euro/tona, urmând ca în 2010 să ajungă la 347 euro/tonă. În cazul benzinei cu plumb acciza va rămâne la nivelul de 547 euro/tonă, în timp ce pentru benzina fără plumb acciza va creşte anul viitor de la 425,06 euro/tonă la 436 euro/tonă, iar în 2010 va urca la 452 euro/tonă. Totodată, introducerea standardului Euro 5, cumulată cu majorările accizelor, ar putea duce la o creştere a preţului la pompă la carburanţi cuprinsă între 3,8% şi 10%, potrivit companiilor din piaţă, dar impactul ar putea fi diminuat de o eventuală scădere a preţului barilului de petrol.
Motorina va continua sa fie mai scumpă decât benzina şi anul viitor, din cauza majorarii accizei, la 1 ianuarie, şi a cursului de schimb la care este calculata, dar şi a introducerii normelor Euro 5, care ar putea scumpi toate tipurile de carburanţi cu 3,8%-10%, potrivit companiilor de distributie. Acciza la motorină va creşte la 1 ianuarie 2009 la 336 euro/tona, urmând ca în 2010 să ajungă la 347 euro/tonă. În cazul benzinei cu plumb acciza va rămâne la nivelul de 547 euro/tonă, în timp ce pentru benzina fără plumb acciza va creşte anul viitor de la 425,06 euro/tonă la 436 euro/tonă, iar în 2010 va urca la 452 euro/tonă. Totodată, introducerea standardului Euro 5, cumulată cu majorările accizelor, ar putea duce la o creştere a preţului la pompă la carburanţi cuprinsă între 3,8% şi 10%, potrivit companiilor din piaţă, dar impactul ar putea fi diminuat de o eventuală scădere a preţului barilului de petrol
Motorina va continua sa fie mai scumpă decât be