Emil Popescu, actionar al Zarea Bucuresti, unul dintre cei mai mari producatori locali de bauturi alcoolice, spune ca piata bauturilor alcoolice produse local va inregistra anul viitor o stagnare, fiind posibila chiar o scadere fata de anul acesta.
„Adevarata criza o vom vedea abia in primele trei luni ale anului viitor. Nu vor mai exista cresteri de vanzari, ci o stangnare a pietei, poate chiar o scadere usoara. Categoria de spumante va fi cu siguranta mai afectata decat cele de brandy sau lichior deoarece spumantul este in continuare considerat un produs de lux, consumat ocazional de romani la aniversari, de Craciun si Anul Nou”, explica Popescu.
Potrivit reprezentantului Zarea, consumul anual de spumant (cunoscut sub denumirea de sampanie) este de jumatate de sticla pe cap de locuitor pe an, sub media europeana, cei mai mari consumatori de spumante din Europa fiind Germania, Polonia, Rusia si Italia.
„Obiceiul de consum nu se va schimba anul viitor insa cantitatile consumate vor scadea, urmand a se inregistra o migratie catre produsele ieftine. |n timp de criza produsele de mijloc sunt cele mai afectate deoarece persoanele cu venituri medii migreaza catre produsele ieftine”, explica presedintele Zarea.
Producatorul a finalizat primele sase luni ale acestui an cu pierderi de 8,2 mil. lei (2,25 mil. euro), comparativ cu un castig nesemnificativ consemnat in perioada similara din 2007. Afacerile companiei s-au mentinut in aceeasi perioada la un nivel similar, de 18,4 mil. lei (5 mil. euro). Rezultatul negativ a fost influentat pe de o parte de pierderile din activitatea curenta a companiei, din care a rezultat o pierdere de 2,7 mil. lei, cat si ca urmare a pierderilor financiare care s-au ridicat in primele sase luni la 5,5 mil. lei.
Pachetul majoritar de actiuni al Zarea Bucuresti apartine companiei poloneze Ambra, cu 51% din titluri,