Costurile de scoatere din circulatie a celor 260.000 de automobile second hand importate in acest an, dublu fata de anul trecut, se ridica la 55 de milioane de euro, potrivit estimarilor Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).
Scoaterea din circulatie a celei mai mari parti din aceste automobile va fi realizata in urmatori 3-5 ani, pe masura ce automobilele vor ajunge la finalul vietii, ele avand deja 10-12 ani la momentul importului. 42% din masinile importate dupa 1 iulie 2008 depasesc varsta de 10 ani. Reprezentantii ACAROM au estimat costurile de reciclare pentru mai mult de 260.000 de automobile in functie de costul unitar de 200 de euro pentru scoaterea din circulatie pentru un automobil uzat. "In cazul in care nu ar fi existat varianta taxei de inmatriculare dinainte de 1 iulie am fi avut acum 700.000 de autombile uzate importate in loc de 260.000, cate avem acum", a spus Constantin Stroe, presedintele ACAROM.
In Romania cheltuielile reglementate, de 200 de euro, sunt de 5 ori mai mici fata de costul reciclarii unui automobil in Germania, unde aceasta operatiune costa 1.000 de euro, potrivit datelor furnizare de ACAROM. Germania este principalul exportator de automobile second hand achizitionate de romani, aproape 70% din cele 260.000 de unitati avand ca provenienta acesta tara.
Parcul auto european numara 260 de milioane de automobile din care 63 de milioane depasesc varsta de 11 ani si au un pret mediu de achizitie de 1.000 – 2.000 de euro, acesta fiind profilul automobilului achizitionat cu predilectie de romani in ultimele 6 luni din alte tari.
Costurile de scoatere din circulatie a celor 260.000 de automobile second hand importate in acest an, dublu fata de anul trecut, se ridica la 55 de milioane de euro, potrivit estimarilor Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).
Scoaterea din