În 2009, piaţa de publicitate on-line ar putea ajunge la suma de 20 milioane de euro. Previziunile pentru anul viitor arată că industria on-line va fi mai puţin afectată de criza financiară, în comparaţie cu celelalte suporturi de comunicare. Internetul a fost mai mereu privit ca veriga cea mai slabă, chiar dacă este unul dintre cele mai dinamice şi mai ieftine suporturi de comunicare media. În 2008 însă, industria on-line autohtonă a cunoscut o dezvoltare destul de spectaculoasă.
Blogosfera s-a aglomerat de platforme on-line targetate şi realizate profesionist, iar spaţiul publicitar de pe site-uri a început să se vândă prin intermediul unor regii independente (BOOM, AdEvolution) sau integrate în cadrul trusturilor media (Intact Interactive - Intact, F5X Media - Realitatea-Caţavencu).
În plus, anul 2008 a fost plin de evenimente: vânzarea de publicitate pentru platformele Hi5 şi Yahoo, investiţiile omului de afaceri francez Alexis Bonte în platformele Trilulilu şi e-Republik sau fuziunea de acum aproape două luni dintre Kinecto şi agenţia de publicitate Tempo.
La începutul acestui an, specialiştii estimau că volumul de publicitate on-line pe piaţa din România va ajunge la aproape 14 milioane de euro. Potrivit studiului IAB/PwC, piaţa de internet autohtonă a atins în primele şase luni ale anului 2008 suma de aproximativ nouă milioane de euro.
Mai multe platforme virtuale
Despre ce se va întâmpla anul viitor, specialiştii on-line precizează că piaţa de internet din România se va segmenta din ce în ce mai mult din punctul de vedere al publisherilor puternici, care vor pune accent atât pe dezvoltarea platfomelor on-line, cât şi pe vânzarea spaţiilor de publicitate în mod direct.
„În mod sigur, internetul va fi şi el «lovit», însă în loc să se înregistreze o creştere de 40-60% în 2009,