Materialismul nu difera in functie de sex, conditie sociala sau statut. Orice persoana este atrasa de lucrurile de valoare, iar aprecierile pentru un lucru sau obiect au la baza valoarea lor materiala.
Oamenii de stiinta americani au demontat mitul materialismului ca fiind propriu femeii dupa ce au realizat un studiu in acest sens.
"Activitatea cerebrala a omului se intensifica atunci cand se confrunta cu un obiect de o anumita valoare materiala", au spus cercetatorii pentru
Livescience.com
Ei au analizat impactul unor obiecte cu valoare materiala asupra creierului uman. Persoanele care au participat la studiu au trebuit sa aleaga diferite obiecte, de culori diferite, dar numai unele dintre ele aveau valoare materiala.
In momentul in care le alegeau, persoanele respective, indiferent de sex, inregistrau o activitate cerebrala mai intensa. Recompensa financiara a schimbat astfel procesarea informatiei.
"Chiar daca este prea devreme pentru a avea o concluzie clara, este interesant cat de diferit raspunde creierul informatiilor si obiectelor care au valoare materiala", a spus unul din conducatorii studiului, psihologul John Serences.
Mai mult, cercetatorii au putut sa observe care sunt lucrurile valoroase din analiza cerebrala inainte chiar ca persoanele respective sa raspunda chestionarului la care au fost supuse.
"Este ca si cum sistemul vizual evalueaza valoarea obiectelor si astfel poti sti daca iti place sau nu ceea ce vezi", a mai spus Serences.
Materialismul nu difera in functie de sex, conditie sociala sau statut. Orice persoana este atrasa de lucrurile de valoare, iar aprecierile pentru un lucru sau obiect au la baza valoarea lor materiala.
Oamenii de stiinta americani au demontat mitul materialismului ca fiind propriu femeii dupa ce au realiza