Edwin Botterman, presedintele si CEO al Heineken Romania, producatorul brandurilor Golden Brau, Silva si Ciuc, sustine ca piata locala a berii va avea o crestere mai mica de 6%, cat a fost anul acesta, in contextul crizei financiare care determina o reducere a cheltuielilor.
„Potrivit studiilor INS (n.red- Institutul National de Statistica) piata berii a crescut cu 7% in primele zece luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2007. Consumatorii isi reduc insa cheltuielile, si asta se poate vedea deja in piata, de aceea in mod sigur, criza va afecta anul viitor si segmentul berii odata cu intreaga piata a bunurilor de larg consum.
Piata berii nu va mai creste in 2009 la fel ca in anul acesta, dar nici nu va stagna”, declara presedintele Heineken Romania, fara a preciza un procent de crestere.
Cu toate acestea, el sustine ca aceasta criza va fi benefica pentru mediul de business din Romania, anul 2009 urmand a fi o experienta care va intari activitatea managerilor.
„Managerii din industria berii trebuie sa fie mai alerti in aceasta perioada, sa fie mai atenti la costuri si sa puna mai mult focus pe crearea valorii, in loc de a lupta pentru cotele de piata, asa cum au facut pana acum. Cel mai bine este ca in perioada de criza sa ai pregatite mai multe scenarii de lucru pentru orice s-ar putea intampla: crestere, stagnare sau scadere”, afirma Botterman.
Heineken Romania detine pe plan local cinci fabrici de bere situate în Craiova, Miercurea-Ciuc, Constanta, Hateg si Targu Mures. Producatorul, care a rulat in 2007 afaceri de peste 200 de milioane de euro, intentioneaza sa investeasca anul viitor 50 de milioane de euro in capacitatile de productie locale ale companiei, dupa ce anul acesta a alocat o suma similara la care s-a adaugat achizitia de peste 150 de milioane de euro a producatorului Bere Mures.
Edwin Botterman, presedinte