E-commerce-ul a ajuns la maturitate in adevaratul sens al cuvantului, avand, in prezent, sectoare bine definite – cum este retailul sau turismul online – si experimentand cereri din partea a tot mai multe categorii de consumatori, care prefera sa cumpere online diverse produse sau servicii tocmai pentru ca Internetul s-a dezvoltat intr-un ritm alert.
In ciuda crizei economice mondiale, e-commerce-ul pare relativ imun la situatia actuala, date fiind preturile atractive si competitivitatea cu care opereaza retailerii pe piata internationala.
In 2008, vanzarile realizate in sectorul de e-commerce la nivel B2C (business to consumer) din Marea Britanie (inclusiv cumpararea de bilete de calatorie sau la diverse evenimente) vor totaliza 116,6 miliarde dolari, cu 28% mai mult decat in 2007.
eMarketer se asteapta ca vanzarile in mediul online sa continue sa creasca sustinut si sa faca in asa fel incat rata de achizitie a produselor si serviciilor pe piata de B2C sa se mentina si in urmatorii doi ani.
Totusi, se asteapta ca si cresterea sectorului de e-commerce sa fie afectata, cel putin pe parcursul urmatorului an, din cauza situatiei economice existente in prezent la nivel mondial.
Anul trecut, vanzarile B2C pe sectorul de e-commerce la categoria de bunuri si servicii au totalizat 133 miliarde dolari, iar asta numai pe continentul european. Cu o rata anuala de crestere proiectata sa se mareasca in urmatorii patru ani cu 25%, piata de comert electronic se va tripla in Europa pana in 2011, urmand sa ajunga la 407 miliarde dolari.
Rata de crestere anuala a vanzarilor din online a crescut cu doar 14,8% in luna septembrie a acestui an, fata de aceeasi luna din 2007. Vanzarile din e-commerce au adus Marii Britanii 4,8 miliarde lire sterline. Printre preferintele consumatorilor online s-au numarat obiectele de imbracaminte si accesoriile – crester