Celebra păpuşă împlineşte în 2009 50 de ani. Cu toate acestea Barbie nu a îmbătrânit, nu are riduri şi nici nu s-a îngrăşat, păstrându-şi silueta filiformă şi continuând să genereze vânzări de trei miliarde de dolari pe an, informează cotidianul Telegraph, în ediţia online. Sursa: ReutersSursa: EVZ
1 /. La 50 de ani, Barbie a abordat numeroase înfăţişări, de la model la paleontolog sau candidat prezidenţial, îmbrăţişând peste 100 de posibile cariere, între care şi însoţitor de bord, instructor de aerobic sau sergent al Marinei SUA. Păpuşa Barbie îşi datorează existenţa fiicei unor imigranţi polonezi, Ruth şi Elliot Handler, care au intrat în industria jucăriilor după Al Doilea Război Mondial. Lansată în 1959, la New York Toy Fair, păpuşa a intrat pe piaţă sub umele "Barbie Teenage Fashion Model" şi avea toate trăsăturile fiziologice ale unei fete intrate în adolescenţă, inclusiv sâni, care i-au deranjat pe mulţi dintre cumpărători, unii refuzând să comande jucăria. Barbie şi-a schimbat mereu look-ul. Astfel, în 1975, Barbie era inocentă şi cu o înfăţişare tinerească, în 1976 a câştigat un zâmbet mai sălbatic şi o imagine de superstar, apoi, în anii următori, o talie mai mare şi un bust şi şolduri mai mici, calitaţi potrivite pentru accesorii de tipul top-urilor şi jeanşilor cu talie joasă. De-a lungul timpului, Barbie a fost italiancă, pariziană, membră a familiei regale britanice, inuită, niponă, coreeană, jamaicană şi americană. Accesoriile au fost mereu cruciale pentru Barbie, ea având pe lista de furnizori designeri precum Armani, Givenchy, Calvin Klein, Donna Karan, Dior, Versace sau Vivienne Westwood. În anii 1980-1990, după o campanie de publicitate bine pusă la punct, cu sloganul "We Girls Can Do Anything" şi zeci de noi păpuşi şi accesorii asortate lansate pe piaţă, Barbie a generat vânzări tot mai mari, de la 200 de milioane de dolari, în 1982, la 1,9