Anul 2008 a fost unul al fuziunilor si tranzactiilor pe piata de curierat din Romania, aceste procese ducand la o piata mai matura si mai bine consolidata.
Pe o piata locala inca neconsolidata si imatura, unde volumele nu sunt foarte mari, dar marjele de profit sunt mult peste cele din tarile vestice, GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, au decis, in martie 2008, achizitionarea a 80% din actiunile companiei de curierat Pegasus, printr-o tranzactie estimata la 4 mil. euro.
Este esential pentru piata de curierat locala sa capete valoare internationala prin venirea marilor nume din piata mondiala. Pentru Pegasus, aceasta achizitie reprezinta o mare realizare: dupa finalizarea procedului de rebranding, cel mai probabil la inceputul lui 2010, Pegasus va deveni DPD, un nume recunoscut in toate colturile lumii”, caracterizeaza James Gray-Cheape, director general Pegasus Courier, importanta si consecintele tranzactiei dintre Pegasus si GeoPost.
Reprezentantul Pegasus adauga ca aceasta achizitie inseamna si o imbunatarire substantiala a calitatii serviciilor datorita tehnologizarii de care dispune GeoPost.
Dupa aceasta tranzacite, cei de la Pegasus isi propun sa ajunga, in urmatorii trei ani, in primii trei jucatori de pe piata de curierat din Romania, ceea ce inseamna o cota de piata de circa 20%. “Evenimentele incepute in 2008 vor contribui foarte mult la consolidarea pietei interne de curierat, proces care va continua in urmatorii ani, transformand piata intr-una foarte competitiva, asemanatoare celor din Vestul Europei”, a mai declarat, pentru Wall-Street, directorul general al Pegasus Courier.
Acesta mai spune ca anul 2008 pe piata autohtona de curierat ar putea fi numit “anul investitiilor”, in timp ce anul 2009 va fi “anul maturizarii”.
Cea mai mare tranzactie: DHL cumpara Cargus pentru 50 m