Mărcile private, cele mai ieftine produse de la raft, sunt o soluţie în recesiune. Declinul economic a micşorat puternic vânzările realizate de majoritatea magazinelor. Wal-Mart a fost singurul câştigător, datorită preţurilor mici. „În condiţiile în care mai toate companiile raportează, în această perioadă, pierderi şi vânzări sub aşteptări, ce companie sfidează acest trend? Wal-Mart! Cu strategia corectă şi o bună poziţionare, retailerii - şi nu numai - pot răzbate prin criză cu impact minim”, rezumă Emanuel Sanda, directorul companiei de cercetare de piaţă Nielsen, tendinţele de schimbare în acest segment.
Preţuri mici şi investiţii masive în promovare, aceasta pare să fie soluţia retailerilor pentru ieşirea din criză. În aceste condiţii, mărcile proprii ale lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri par să fie cele mai pregătite produse pentru această perioadă.
Deşi în urmă cu câteva luni aceste produse începeau să înregistreze scăderi ale vânzărilor, pe motiv că erau prea ieftine şi de o calitate îndoielnică, acum au revenit pe un trend ascendent.
Din 2009, marcă proprie Auchan
Începând cu zilele acestea, Auchan se alătură celorlalţi nouă retaileri din piaţă care aduc la rafturi produse sub marcă proprie. Deocamdată, este vorba doar despre şampanie şi câteva produse alimentare cu specific franţuzesc, dar de anul viitor gama de produse se va mări considerabil.
„Vom lucra tot mai mult cu producători locali pentru marca proprie Auchan”, ne-a declarat Regis Mougel, directorul general al lanţului de hipermarketuri. Compania este cu atât mai pregătită pentru cazul în care bugetele clienţilor s-ar reduce drastic cu cât politica de vânzări este una a preţurilor reduse, de tip discounter.
Şerveţelele şi uleiul, cele mai vândute
Potrivit celui mai recent studiu de piaţă al co