Anul 2008 a fost unul dintre cei mai dinamici pentru piata hoteliera din Capitala care a primit un aport considerabil de camere de patru si cinci stele prin intrarea pe piata a Radisson SAS, cel mai mare hotel de cinci stele cu o capacitate de 424 de camere, prin deschiderea la capacitate totala a hotelului Rin Grand Hotel cu 1.500 de camere de patru stele, alte 300 de camere de patru stele fiind disponibile prin inaugurarea Ramada Plaza.
Piata hoteliera din Capitala se ridica, potrivit estimarilor ZF, la peste 200 mil. euro.
Nu numai Capitala a fost insa tinta afilierilor sau investitiilor hoteliere, branduri precum Ramada, Best Western sau Golden Tulip fiind prezente incepand cu acest an si in mai multe orase de provincie. Astfel, lantul Ramada a afiliat in acest an in afara de unitatea din nordul Capitalei (Ramada Plaza) si alte trei unitati la Iasi, Brasov si Cluj. In acelasi timp lantul Golden Tulip a ajuns la sase unitati adaugand in acest an hoteluri la Mamaia si Sibiu. Si lantul Best Western a ajuns la 12 pe piata locala dupa ce in acest an a afiliat trei unitati din portofoliul SIF Banat-Crisana, la Baia Mare, Zalau si Hunedoara.
Pe de alta parte, grupul hotelier Continental si-a continuat anul acesta investitiile si a intrat pe piata si cu un nou brand clasificat la doua stele - Hello, primul hotel de acest tip fiind deschis in zona Garii de Nord din Capitala. Radu Enache, care controleaza lantul Continental, vrea sa ajunga la 35 de hoteluri pe toate segmentele de stele pana in 2011.
Piata hoteliera locala ramane interesanta atat pentru investitiri cat si pentru marile lanturi, Four Season, Hyatt, Kempinski sau Movenpick anuntandu-si intentia de a intra pe piata locala. Totodata, lantul Marriott vrea sa afilieze noi hoteluri pe piata locala, Hilton a bifat a doua unitate din Romania la Sibiu, iar Starwood Hotels&Resorts a intrat in