Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania si Romtelecom, Cosmote si Germanos - companiile detinute de grupul elen OTE pe piata locala, au intrat in topul celor mai mari 10 bugete de publicitate cheltuite in 2007, conform raportului “Global Marketers”, realizat de companiile Crain Communications si The Ad Age Group.
Conform datelor din raport, cele trei companii detinute de grupul OTE in Romania au cheltuit anul trecut 25,7 milioane de dolari pe publicitate, bugetul fiind mai mare 58,3% fata de anul 2006.
Anul 2007 a marcat o schimbare drastica de management si strategie a Romtelecom, care a demarat in a doua parte a anului campanii agresive de recastigare a clientilor.
Cosmote, operatorul de telefonie mobila detinut de OTE, a investit masiv in publicitate pentru a castiga clienti in fata concurentei dure cu Orange si Vodafone.
Germanos, cel mai mare retailer GSM de pe piata locala, achizitionat de grupul OTE, a investit de asemenea puternic in promovare pentru a sustine campaniile Cosmote de a se impune pe piata.
Potrivit aceluiasi raport, Orange Romania - companie detinuta de grupul France Telecom, a investit in publicitate 20,4 milioane de dolari in 2007, cu 57,3% mai mult fata de anul 2006. Orange este cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala.
Datele din raport, care se bazeaza pe cifre furnizate de compania locala Alfa Cont, arata ca primii trei investitori in publicitate in 2007 in Romania au fost companiile: Procter&Gamble (81,6 mil. dolari), Unilever (52,7 mil. dolari) si L’Oreal (52,5 mil. dolari).
In Bulgaria, Globul - operator de telefonie mobila detinut de Cosmote, a avut un buget de publicitate de 16,4 mil. dolari in 2007, unul din cele mai mari din tara vecina. Cel mai mare innvestitor in publicitate din Bulgaria a fost tot compania Procter&Gamble, cu 32,8 mil. dolari.
S