Lansată oficial în 1959, faimoasa jucărie rămâne regina incontestabilă a vânzărilor de păpuşi de pe tot globul. Sursa: Reuters
Celebra păpuşă Barbie, pe numele său complet Barbara Millicent Roberts, va împlini curând frumoasa vârstă de 50 de ani, scrie „The Daily Telegraph“. La finele unei jumătăţi de secol de existenţă, Barbie continuă să domine detaşat pe piaţa extrem de co curenţială a păpuşilor, şi asta la nivel mondial, cu încasări anuale de 3,3 miliarde de dolari. Cel mai nou „părinte“ al păpuşii, respectiv managerul general şi primul vicepreşedinte pentru brand, este Richard Dickson.
La cei 38 de ani ai săi, Dickson a lucrat 15 ani în industria modei şi opt în com pania Mattel, cel mai mare produător de jucării din lume. El este cel mai recent „dirijor“ al „orchestrei Barbie“: 50 de designeri, 12 stilişti, un uriaş aparat de marketing şi aproape 100 de oameni care se ocupă strict cu licenţierea mărcii către aproximativ 800 de firme producătoare de accesorii - de la hăinuţe la mobilier de dormitor.
Creaţia unei femei
Slujba lui Dickson este să asigure menţinerea performanţelor brandului Barbie: trei păpuşi vândute la fiecare secundă; mai multe păpuşi decât oameni în Statele Unite. Barbie îşi datorează existenţa fiicei unor imigranţi polonezi. Ruth Handler şi soţul său, Elliot, au intrat în industria jucăriilor după cel de-al Doilea Război Mondial, confecţionând case pentru păpuşi din baghete pentru rame de fotografii. Elliot este „EL“ din Mattel, compania pe care a fondat-o împreună cu Harold „Matt“ Matson. Primul lor succes a fost un ukulele de jucărie.
Condiţiile pentru apariţia unui nou tip de păpuşă au fost create de prosperitatea anilor 1950, combinată cu explozia demografică şi numărul crescând de locuri de muncă pentru femei. Păpuşile existente anterior erau în principal bebeluşi, dar Handl