Fie că sunt emisiuni de divertisment, că se vor anchete sau că şi-au propus să ne lumineze asupra viitorului, producţiile autohtone de televiziune se învârt în jurul câtorva vedete care au ştiut cum să îi vorbească românului, i-au intuit nevoile şi au ştiut ce să îi ofere. Drept urmare, au avut succes, iar emisiunile lor au devenit printre cele mai longevive de pe piaţă. Sursa: Sorin Antonescu Un studio gri, câteva televizoare aprinse în spate, o masă înţesată de indivizi stranii, iar în mijlocul lor un amfitrion la fel de cenuşiu, cu voce monotonă, le pune invitaţilor întrebări aparent naive, de genul: „Credeţi că Tolea a omorât-o pe Elodia?”. Dan Diaconescu, după nenumărate peripeţii cu CNA, certuri cu alte posturi şi închideri ale OTV-ului, rezistă viteaz în lumea rea a televiziunii.
Deja nici nu mai avem nevoie ca el să lipească de cameră foaia cu audienţa şi să ne indice cu pixul succesul uriaş de care se bucură Oglinda. Fie că e vorba de durul Tolea, de prezicătorul Hâncu, de clarvăzătoarea Ildico sau de „femeia violată de 81 de bărbaţi”, Dan Diaconescu pare să găsească întotdeauna personajele potrivite care să-i ţină pe români cu ochii aţintiţi asupra ecranului ticsit de titluri, înscrisuri, sondaje şi fotografii cu dispăruţi. Are nume de latino-lover şi e prieten bun cu Diaconescu, însă sensibilitatea nu pare a fi punctul său forte. Îmbrăcat mereu în culori închise, adesea în costumul său negru cu dunguliţe gri, cu o figură neînduplecată şi o voce ascuţită şi belicoasă, Luis Lazarus a devenit în ochii publicului român justiţiarul singuratic şi neobosit care şi-a asumat greaua misiune de a ne face să vedem adevărul.
Specializat în crime, scandaluri sexuale sau sinucideri enigmatice, detectivul autohton a devenit un fel de „braţ de fier” al OTV-ului, gata oricând să se suie în elicopter pentru a cerceta râpe noroioase, văi ascu