De astăzi şi până pe 18 ianuarie va avea loc Dakar-ul, competiţie de off-road care solicită la maximum vehiculele şi piloţii. Pentru prima oară în istorie, cursa în care şi-au pierdut viaţa 48 de sportivi de-a lungul timpului s-a mutat în America de Sud. După ameninţările teroriste ce au anulat concursul în 2008, firma organizatoare şi-a luat jucăriile şi a mutat raliul Dakar în afara Africii, pentru prima dată în istoria de 30 de ani a celei mai dure întreceri din lumea motorsportului.
Va fi o competiţie inedită, la care cele 180 de automobile, 219 motociclete, 81 camioane şi 25 quaduri vor trebui să facă faţă unor condiţii de concurs foarte dificile. Se va rula la altitudini mari, iar aerul rarefiat va suprasolicita motoarele.
Punctul culminant al acestei ediţii, 4.700 metri, va fi atins în cursul celei de-a 11-a etape, între Copiapo (Chile) şi Fiambala (Argentina).
Raliul Dakar 2009 va fi un raliu al superlativelor. La start se vor alinia piloţi din 49 naţiuni, iar aceştia vor parcurge 9.574 kilometri, din care 5.656 km pe probe speciale.
După şapte ani consecutivi în care constructorul japonez Mitsubishi a luat crema trofeelor, concernul Volkswagen vrea să le sufle supremaţia asiaticilor şi va alinia la start patru Race Touareg 2 echipate cu motoare de 2,5 litri, cu 5 cilindri în linie, ce dispun de 280 de cai putere (restrictor de 38 mm, conform regulamentului FIA) şi un cuplu maxim de peste 600 Nm.
Necunoscutele cursei
Cea mai mare provocare pentru vehicule vine de la diferenţele de altitudine. O altă necunoscută este şi modul în care vor reacţiona maşinile la schimbările de temperatură.
„La Buenos Aires pot să fie 32 de grade Celsius, pentru ca în deşert temperatura să ajungă la 45 de grade Celsius. Astfel de temperaturi reduc performanţele maşinilor”, a spus D