Compania low-cost Blue Air, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, va parcurge in 2009 un an de consolidare care va fi marcat de o crestere de 10% a traficului, sub nivelul anilor trecuti, pana la circa 1,3-1,4 milioane de pasageri.
"Pentru anul viitor estimam o crestere nu asa de mare cum am avut in ultimul timp, pentru ca plecam de la alta baza", a spus Gheorghe Racaru, directorul Blue Air, care a precizat ca ritmul de crestere mai mic estimat nu este determinat de criza financiara. Practic, potrivit lui Racaru, piata low-cost va creste cu 12% anul urmator, apropiindu-se de 300 de milioane de euro.
Ritmul de crestere al Blue Air s-a incetinit anul trecut, cand avansul estimat a fost de 30%, pana la 1,2 milioane de pasageri, dupa ce 2007 si 2006 au adus dublari atat ale numarului de pasageri transportati, cat si ale veniturilor.
Astfel, Blue Air si-a asigurat prin cresterile succesive primul loc pe piata si vrea sa isi mentina aceasta pozitie si in acest an, desi este amenintat de Wizz Air, companie care a anuntat ca vrea sa transporte 1,7 milioane de pasageri in si dinspre Romania in 2009, cu 80% in plus fata de anul trecut.
"Nu cred ca Blue Air va pierde primul loc pe piata", a spus Racaru, care a precizat ca in ceea ce priveste cifra de afaceri ritmul de crestere se va situa tot in jurul a 10%, pana la peste 130 de milioane de euro.
Desi potrivit lui Racaru Blue Air va parcurge un an de consolidare in 2009, care nu va fi marcat de multe rute noi, ci mai degraba de cresterea frecventei, planurile companiei includ si concesionarea Aeroportului Bacau, dupa ce cu cateva luni in urma compania a concesionat noul terminal de pe Aeroportul Baneasa din Capitala. Aceste contracte inseamna pentru Blue Air investitii de anvergura care se aduaga la achizitia de aeronave, iar concesionarea aeroportului din Bacau ar putea insemna si o