Numărul reclamaţiilor din perioada sărbătorilor de iarnă a crescut cu 20 la sută faţă de aceeaşi perioadă din alţi ani. Locuitorii judeţului s-au adresat OPC-ului cu diverse probleme. ,,Am primit apeluri care vizau inexistenţa semnalului TV, lipsa de presiune a gazului, oprirea apei curente, imposibilitatea de a trimite sms-uri deoarece telefonul nu poate fi luat din service, prezenţa unor persoane violente în diverse restaurante sau faptul că bateria de la maşină nu mai pornea din cauza temperaturilor scăzute. Am încercat să soluţionăm majoritatea plângerilor, iar cele care nu intrau în atribuţiile noastre au fost direcţionate către instituţiile competente, precum Apa Prod sau Poliţie”, a declarat Ileana Tudor, inspector în cadrul OJPC Hunedoara.
Verificări înainte de petrecerea de Revelion
Tot în perioada sărbătorilor de iarnă, inspectorii OPC au avut în vizor localurile şi unităţile de cazare unde s-au organizat petreceri de Crăciun şi Revelion. ,,Am desfăşurat o serie de controale pe linia alimentaţiei publice, vizând în special alimentele pentru masa festivă dintre ani. În urma verificărilor, am depistat carne de porc fără etichetă de valabilitate. În restaurantele cu specific am descoperit sortimente de peşte şi fructe de mare fără a avea traducere în limba română sau elementele de identificare. Totodată, am găsit frigidere în care erau depozitate mai multe feluri de alimente, gen peşte şi carne tocată, care în mod normal trebuie păstrate separat”, a adăugat Ileana Tudor. Singurele unităţi comerciale unde nu s-au înregistrat deficienţe majore au fost târgurile şi oboarele din judeţ. Inspectorii OPC nu au descoperit niciun comerciant care să vândă pe sub mână carne de porc, fără a fi controlată sanitar-veterinar, deşi se aşteptau ca situaţia să fie tocmai invers. În total, au fost controlate15 unităţi comerciale din zonele Deva,