Românii preferă să petreacă mult timp în maşină de Sărbători, spre staţiunile de pe Valea Prahovei, doar pentru a-şi etala statutul social. Sursa: Codrin Prisecaru
Imaginile cu maşini ce se îngrămădesc ore întregi între Bucureşti şi Valea Prahovei au devenit o tradiţie de Sărbători. An după an, un clişeu televizat arată că bucureştenii iau cu asalt staţiuni ca Predeal, Sinaia sau Poiana Braşov.
Până la cabanele şi hotelurile de aici, turiştii trebuie însă să străbată celebrul DN 1, pe o rută tot mai aglomerată şi aproape lipsită de alternative. Însă, odată ajunşi, îşi pot arăta statutul social căpătat sau păstrat în timpul anului ce a trecut, explică Sorin Ioniţă, membru al Societăţii Academice Române.
Un nou record doborât
În perioada Sărbătorilor, în jur de 50.000 de români au ales Valea Prahovei. Peste 27.000 de vehicule au circulat pe sensul spre Braşov, un record pentru ultimii 15 ani. Lipsa infrastructurii este principala cauză a situaţiei. Problema era recunoscută, acum ceva vreme, de Cristian Duică, directorul adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. „Nu putem estima când vom avea drumuri naţionale şi autostrăzi la nivel european. Nu avem bani pentru a le construi. Ăsta e nivelul economic al ţării!“, declara Duică. El mai spunea că taxele plătite de şoferi nu sunt suficiente, drept urmare aşteaptă ca poliţia să suplinească aceste lipsuri din amenzile date şoferilor care încalcă regulile de circulaţie.
Sfaturi multe, drumuri puţine
Nici obiectivele noului guvern pentru anii următori nu sună foarte bine pentru şoferi: până la încheierea mandatului, guvernul Boc şi-a propus doar finalizarea unui tronson de 110 kilometri din viitoarea autostradă Bucureşti- Braşov. Porţiunea dintre Comarnic şi Braşov, cu o lungime de 56 de kilometri, ar rămâne