Ce fac oamenii in vreme de criza economica, atunci cand veniturile se subtiaza si devin incerte? Isi reduc iesirile in oras, stau mai mult in casa si isi ocupa timpul cu entertainmentul digital, fie ca acesta inseamna internet, filme HD, muzica sau jocuri video.
Aceasta este ideea cu care incearca sa se incurajeze marii producatori de electronice si software la inceputul dificilului an 2009. "Toata lumea este lovita de criza, dar industria de electronice de consum este mai puternica decat aproape orice alt sector economic", se arata extrem de optimist Gary Shapiro, directorul executiv al Consumer Electronics Association, sponsorul celui mai mare targ de electronice din lume, Consumer Electronics Show (CES).
CES isi va deschide portile marti si va fi gazduit, conform traditiei, de capitala mondiala a jocurilor de noroc, Las Vegas. Publicul larg nu are acces la expozitii, dar sunt asteptati 130.000 de reprezentanti ai industriei, analisti, ziaristi si bloggeri.
Este pentru cel de-al 42-lea an cand producatorii de electronice se reunesc in desertul Nevada. Ca semn al importantei CES, merita mentionat ca de-a lungul anilor aici s-au lansat gadgeturi revolutionare la vremea lor, cum ar fi video cassette recorder-ul (VCR), CD player-ul sau televizorul cu plasma.
Daca anul trecut organizatorii CES amenintau cu schimbarea locatiei pentru ca furnizorii de servicii din Las Vegas profitasera an de an de aglomeratie si marisera semnificativ preturile, criza a adus pentru expozanti un neasteptat avantaj al costurilor: de pilda, hotelierii din Las Vegas au redus de cateva ori in ultimele luni tarifele de cazare, pentru ca prin camere sa nu bata cu totul vantul, in lipsa turistilor alungati de criza.
CES 2009 va fi de mai mica amploare decat anul trecut, dar nu in mod semnificativ, poate si pentru ca rezervarile de standuri au fost facute inaint