Europa Centrala simte din ce in ce mai mult efectele crizei economice, producatorii auto din regiune fiind tot mai mult afectati, in ciuda fortei de munca calificate si ieftine in acelasi timp. Astfel, constructorii auto din regiune sunt nevoiti sa reduca productia si sa o adapteze cererii in scadere. In 2007, tarile din Europa Centrala ( Polonia, Ungaria, Republica Ceha, Romania si Slovacia ) au produs 2,8 milioane de automobile, ceea ce inseamna 14% din productia din Uniunea Europeana, si dub
Europa Centrala simte din ce in ce mai mult efectele crizei economice, producatorii auto din regiune fiind tot mai mult afectati, in ciuda fortei de munca calificate si ieftine in acelasi timp. Astfel, constructorii auto din regiune sunt nevoiti sa reduca productia si sa o adapteze cererii in scadere.
In 2007, tarile din Europa Centrala ( Polonia, Ungaria, Republica Ceha, Romania si Slovacia ) au produs 2,8 milioane de automobile, ceea ce inseamna 14% din productia din Uniunea Europeana, si dublu fata de cat produceau aceleasi tari in urma cu opt ani. Cu toate acestea in 2008 criza financiara si-a pus amprenta pe industria producatoare de masini din regiune.
In Romania, Dacia a intrerupt de patru ori productia pe parcursul ultimului trimestru si o va relua saptamana viitoare, pe 12 ianuarie.
In acelasi timp, in Ungaria, Audi a anuntat ca va opri timp de o luna productia in cadrul uzinei din Gyor, dupa ce a concediat deja 160 de angajati. Tot aici, Suzuki va concedia 1.200 din cei 5.500 de angajati, dupa ce a decis sa isi reduca substantiale tinta de productie pentru 2009.
Nici in Cehia, unde industria producatoare de masini reprezinta 10% din PIB, situatia nu este mai buna. Astfel, sectorul auto din aceasta tara va pierde 13.000 de angajati pana la jumatatea anului 2009. Cea mai afectata tara este insa Slovacia, unde este cea mai mare productie