O nouă tentativă a Oradiei de a se promova în afară. Oraşul de pe Criş este printre primele din ţară care vrea să atragă bani europeni pentru dezvoltarea turismului.
Oradea şi-ar putea promova şi vinde imaginea pe bani europeni. Consiliul Local a aprobat cofinanţarea proiectului „Oradea - Arhitectură şi legendă”, prin care imaginea municipiului va fi promovată mai coerent şi mai agresiv, atât în rândul turiştilor, cât şi al investitorilor străini. „Oradea este unul dintre primele oraşe care vrea să utilizeze bani europeni pentru proiecte de anvergură în domeniul turistic. Din acest proiect se vor desprinde altele pentru dezvoltarea turismului istoric, religios, şi chiar modern, mulţi vizitatori fiind interesaţi de obiectivele noi, cum ar fi Orăşelul Copiilor sau Bazinul Olimpic. Tot pe baza acestuia vrem să realizăm un centru de informaţii turistice, absolut necesar pentru un oraş cu pretenţii. Dorinţa noastră este ca pe perioada crizei economice, turismul să susţină economia locală”, spune Marcel Boloş, directorul Direcţiei de Dezvoltare Durabilă din Primăria Oradea.
Oradea – oraşul amintirilor plăcute
În următorii doi ani, prin acest proiect, municipalitatea doreşte să realizeze harta turistică tematică a Oradiei, instalarea a 26 de panouri publicitare informative în diferite zone despre obiectivele turistice din împrejurimi, promovarea printr-un portal turistic realizat în patru limbi de circulaţie internaţională, cu un mesaj clar şi coerent despre oferta turistică, realizarea a şase infokioskuri cu posibilitatea previzualizării traseelor turistice, accesibile şi persoanelor cu dizabilităţi, la care să poată fi tipărită harta zonei dorite şi care să ofere posibilitatea conectării wireless, realizarea şi difuzarea a două spoturi audio video cu oferta turistică a Oradiei şi zonelor limitrofe, difuzate atât în reţele de televiziune internaţionale, în