Air France KLM, unul dintre cei mai importanti operatori aerieni de pe piata locala, a inregistrat anul trecut un avans de 10% al traficului pe ruta Bucuresti-Paris si de 6% pe Bucuresti-Amsterdam si ia in calcul extinderea pe alte rute, desi pe piata au aparut primele semnale negative.
"Este greu de spus ce se va intampla cu piata aeriana. In luna octombrie a fost primul semnal de incetinire, iar in noiembrie a fost primul semnal negativ pentru ca valoarea biletelor contorizate prin sistemul IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni) a inregistrat o scadere", a spus Alexandru Dobrescu, directorul pentru Romania al
Air France KLM.
Compania aeriana nu furnizeaza informatii legate de cifra de afaceri din Romania sau de marja de profit, insa potrivit estimarilor ZF bazate pe cota de piata anuntata de companie, Air France KLM ar trece in 2008 de un rulaj de peste 50 de milioane de euro.
Air France opereaza in prezent, in code share cu TAROM, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei sunt operate de Air France si doua de compania nationala), in timp ce KLM are trei zboruri zilnice dinspre capitala Romaniei catre cea a Olandei. Cresterea inregistrata de companie in 2008 a fost una organica, intrucat numarul de curse a ramas acelasi.
"Gradul de ocupare a crescut in 2008 cu 2% pentru zborurile KLM pe piata locala, iar pe perioada de vara nivelul gradului de ocupare a depasit 90%. Totodata, in ceea ce priveste Air France, am inregistrat o crestere de 3% a gradului de incarcare in conditiile in care numarul de zboruri saptamanale s-a pastrat, dar s-a operat cu aeronave mai mari", a spus Dobrescu, care a precizat ca aceste cresteri au venit nu numai din traficul de business, ci si din calatoriile de vacanta.
"Romanii au inceput sa calatoreasca mai mult in Franta si s-a dezvoltat segmentul de calatorii la sfarsitul