Dacia a fost anul trecut marca auto de import cu cea mai mare crestere a vanzarilor pe piata franceza, dupa ce a raportat un avans de 33% fata de 2007. Astfel, numarul de masini Logan si Sandero comercializate in Franta a ajuns la 43.567 de unitati, fata de 32.000 de unitati in 2007.
Considerand un pret mediu de 10.000 de euro pentru un automobil comercializat, vanzarile in Franta au depasit 435 de milioane de euro. Cel mai cerut automobil pe piata franceza este varianta MCV a modelului Logan, echipat cu motorizari diesel.
Rezultatele Dacia pe piata franceza vin in conditiile in care piata totala a inregistrat o scadere de 0,6% fata de anul anterior, la 2,51 milioane de unitati, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Franta este cea mai mare piata de export a Dacia si reprezinta 19% din totalul productiei de automobile de la Mioveni din 2008, care a ajuns la circa 228.000 de automobile. Germania si Ucraina urmeaza in topul tarilor de export pentru Dacia, in functie de vanzari.
Vanzarile in Franta au depasit in acest an si pragul de 50% din vanzarile realizate in Romania.
Totodata, destinatiile de export au crescut in importanta pentru constructorul national, pe masura ce modificarile taxei auto si criza financiara mondiala au afectat vanzarile pe plan local.
Din cauza acestor factori, vanzarile in Romania ale Dacia s-au redus in acest an cu aproximativ 17%, la aproape 85.000 de unitati, potrivit estimarilor ZF in functie de statisticile APIA aferente primelor 11 luni din 2008 si declaratiilor reprezentantilor Automobile Dacia.
Potrivit declaratiilor anterioare ale directorului Dacia, Francois Fourmont, compania s-a confruntat in ultimele doua luni cu o reducere a cererii pe piata interna de circa 50%, iar exporturile au continuat sa creasca insa nu in ritmul prevazut la inceputul anului. @N_P