Campania RCA din lunile decembrie si ianuarie le va aduce asiguratorilor circa o treime din vanzarile anuale de polite de raspundere civila auto obligatorie, estimeaza companiile care activeaza pe aceasta piata.
"Acum patru ani, aproape suta la suta din clienti veneau in decembrie pentru a reinnoi asigurarea RCA. Varful de vanzari a scazut foarte mult, anul acesta ponderea vanzarilor din aceasta perioada va fi de circa 30%, iar la anul s-ar putea sa nu mai vorbim deloc de campanie RCA", a declarat Catalin Stroe, directorul de vanzari si marketing al Asirom.
Ponderea vanzarilor de RCA in timpul campaniei, cand asiguratorii cheltuiesc sume importante pentru publicitate, scade deoarece tot mai multi soferi isi innoinesc polita in timpul anului. Din 2005 asigurarea RCA este valabila un an aniversar, adica timp de 12 luni, iar pana atunci era emisa pentru un an calendaristic, ceea ce inseamna ca expira in decembrie.
"Situatia se schimba in fiecare an. Acum facem 30-40% din vanzari in campanie, iar in anii trecuti ponderea ajungea la 90%. Ca numar de polite am avut in aceasta campanie o crestere usoara, in timp ce primele brute subscrise au crescut cu 20%", spune Radu Mustatea, directorul general al Astra.
Vanzarile de RCA au mers mai bine pe segmentul de retail decat pe cel corporate, unde o parte semnificativa a politelor erau incheiate cu firme de leasing, al caror business pe segmentul auto a inceput sa scada din cauza prabusirii vanzarilor de masini noi.
"Este dificil de discutat de cresteri pe segmentul asigurarilor RCA incheiate cu clientii firmelor de leasing, in schimb pe partea de retail lucrurile au mers mult mai bine", explica Radu Ionescu, directorul departamentului de asigurari auto din cadrul Generali.
El spune insa ca gradul de cuprindere in asigurarea RCA, adica ponderea masinilor asigurate in totalul celor de pe