Trei din primii patru retaileri online de pe piata locala (pcfun.ro, cel.ro si marketonline.ro) au inregistrat cresteri semnificative ale veniturilor in sezonul de vanzari din decembrie, insa in absenta rezultatelor eMag - care are circa 70% din piata, nu este clar daca, per ansamblu, comertul prin internet a crescut sau a intrat in regres fata de anul precedent.
Cresterea veniturilor raportata de cei trei retaileri online a variat intre 40% si 300% pentru luna decembrie - cel mai important sezon de vanzari pentru retaileri.
Astfel, pcfun.ro, magazin online detinut de omul de afaceri Marius Ghenea, a inregistrat in decembrie vanzari de 2 mil. dolari, duble fata de anul precedent.
"Vanzarile din luna decembrie au fost la un nivel dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, reusind sa inchidem luna cu putin peste 2 milioane de dolari. Asteptarile noastre legate de piata in ansamblu au fost ceva mai ridicate, insa ne-am trasat un plan de vanzari realist si am reusit sa tinem ritmul impus de noi insine, nu neaparat cel dictat de piata. Zilele cu cele mai mari vanzari au fost 16, 19 si 22 decembrie", a precizat pentru ZF Madalin Durca, director de marketing al PCfun. "Notebook-urile au fost cele mai cerute produse (...). Categoria notebook-urilor, monitoarelor si a aparatelor GPS a fost in topul preferintelor consumatorilor in luna decembrie", a adaugat el.
Magazinul online pcfun.ro a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 7,5 mil. dolari si estima pentru 2008 un rulaj de 15 mil. dolari.
Cel.ro, unul dintre cele mai mari magazine de comert online de pe piata locala, a inregistrat in luna decembrie 2008 o crestere de 90% a vanzarilor comparativ cu anul precedent. "Am avut cu aproximativ 90% mai multe facturi in decembrie 2008 fata de 2007, iar, din punct de vedere valoric, avansul a fost de circa 40%", a declarat pentru ZF Tiberiu Pop,