După un an în care 1,5 milioane de romåni şi-au petrecut concediile în străinătate, 2009 ar putea aduce o corecţie semnificativă a veniturilor agenţiilor şi hotelierilor, care vor fi nevoiţi să-şi modifice marjele profiturilor pentru a-şi păstra clienţii. «Dacă numărul turiştilor a crescut, la fel cum s-a întåmplat, de altfel, şi în anii precedenţi, pentru 2009 nu trebuie să ne mai aşteptăm la o creştere», previzionează Alin Burcea, preşedint
După un an în care 1,5 milioane de romåni şi-au petrecut concediile în străinătate, 2009 ar putea aduce o corecţie semnificativă a veniturilor agenţiilor şi hotelierilor, care vor fi nevoiţi să-şi modifice marjele profiturilor pentru a-şi păstra clienţii.
«Dacă numărul turiştilor a crescut, la fel cum s-a întåmplat, de altfel, şi în anii precedenţi, pentru 2009 nu trebuie să ne mai aşteptăm la o creştere», previzionează Alin Burcea, preşedinte al agenţiei de turism Paralela 45. Într-un scenariu destul de optimist, numărul de turişti va stagna, în vreme ce cifra de afaceri a jucătorilor din industria ospitalităţii se va reduce, pe ansamblu, cu 10%-12%. „Vor scădea încasările agenţiilor, pentru că şi preţurile hotelierilor se vor reduce, deci turistul va plăti mai puţin“, explică Traian Bădulescu, consilierul de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Spre exemplu, se estimează că vacanţele către destinaţii precum Spania şi Italia vor fi mai ieftine cu pånă la 20%, întrucåt hotelierii din aceste ţări au redus preţurile la cazare pentru a-şi menţine un grad de ocupare asemănător celui din 2008. Este de aşteptat ca măsura să fie replicată pe plan local, unde hotelierii vor fi nevoiţi să intervină cu o politică de discounturi sub forma unor bonusuri. „Hotelurile de patru şi cinci stele vor avea pachete mai atractive pentru clienţii lor, iar în preţul final vor intra şi alte servicii, care, în pre