Veste bună pentru la vară: aerul irespirabil din metrou s-ar putea rarefia! Trenurile noi tip Bombardier vor avea ferestre cu geamuri rabatabile, menite să-i răcorească pe miile de călători care le iau cu asalt la ore de vârf. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Deocamdată, un singur astfel de tren se plimbă prin subteranul Capitalei, fiind în probe.
Garnitura-prototip şi-a început cursele în urmă cu câteva zile şi tot atunci au început şi testele pentru a vedea dacă modalitatea suplimentară de ventilare a trenurilor în caz de aglomeraţie accentuată dă sau nu randament. „Trenul e dotat cu 24 de ferestre rabatabile. În urma măsură- torilor, dacă rezultatul nu e conform aşteptărilor şi temperatura nu scade considerabil, se vor mai adăuga 12 ferestre. În final, această măsură va fi aplicată pe mai multe trenuri“, spune Mariana Petre, director de comunicare Metrorex.
Cât va dura până când toate trenurile vor fi „updatate“ depinde însă de fondurile de care va dispune Metrorex anul acesta, afirmă Mariana Petre, potrivit căreia, canicula din vara lui 2009 ar putea fi „vânturată“, în subteran, cu ajutorul ferestrelor rabatabile.
Trenurile Bombardier sunt dotate, conform proiectului, cu instalaţie de ventilaţie forţată a salonului de călători, nu cu instalaţie de aer condiţionat. De aici şi înăbuşeala de sub pământ. Potrivit Metrorex, sistemul de ventilaţie forţată a fost proiectat conform normelor europene, pentru a asigura un grad de confort optim, la gradul de ocupare prevăzut. Dar pentru că gradul de ocupare depăşeşte, de cele mai multe ori, capacitatea maximă a trenurilor, apar situaţii de disconfort, cărora ferestrele rabatabile le-ar putea veni de hac.