Scenariul cheltuielilor din publicitatea romånească distribuie, anul acesta, în rolurile principale televiziunea, radioul şi internetul, în vreme ce revistele şi ziarele trebuie să caute soluţii inteligente de supravieţuire. În cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pieţei media, la acelaşi nivel cu cel consemnat în anul precedent, adică undeva în jurul valorii de jumătate de miliard de euro. Iar dacă, teoretic, piaţa stagnează, practic, furnizorii de
Scenariul cheltuielilor din publicitatea romånească distribuie, anul acesta, în rolurile principale televiziunea, radioul şi internetul, în vreme ce revistele şi ziarele trebuie să caute soluţii inteligente de supravieţuire.
În cel mai fericit caz, 2009 va fi, din punctul de vedere al pieţei media, la acelaşi nivel cu cel consemnat în anul precedent, adică undeva în jurul valorii de jumătate de miliard de euro. Iar dacă, teoretic, piaţa stagnează, practic, furnizorii de spaţiu de publicitate, fie că sunt televiziuni, radiouri, ziare sau reviste independente, fie că sunt trusturi, se confruntă cu venituri din publicitate în scădere. „Diminuarea bugetelor din advertising va însemna scăderea dramatică a veniturilor pentru toate canalele media în acest an. Vor fi afectate atåt canalele care depind exclusiv de publicitate, precum TV, radio sau internet, cåt şi ziarele şi revistele. Tendinţa este de a tăia mai întåi din procentul alocat presei“, consideră Aura Iordan, fondator Media Management Institute. Ea spune că în presa romånească există doar cåteva reviste şi două-trei ziare profitabile, în timp ce restul titlurilor se confruntau cu pierderi încă dinainte de criză şi este de aşteptat ca acestea să continue să piardă bani. „Pånă la urmă, poate că ar trebui să le mulţumim atåt de huliţilor moguli care au construit trusturi media chiar fără a fi pasionaţi de industrie sau pe criterii exc