Previzibila reducere a taxelor creează oportunităţi pentru amatorii afacerilor în franciză, în ciuda faptului că este de aşteptat ca ritmul de deschidere de noi astfel de puncte comerciale să scadă în lunile următoare. Potenţiali francizaţi sunt angajaţii care cad victimă disponibilizărilor. Anul 2008 a adus o creştere a magazinelor francizate de 15%-20% faţă de 2007. Potrivit directorului CHR Consulting şi a siteului francize.ro, Răzvan Blid, „lucrurile au mers foar
Previzibila reducere a taxelor creează oportunităţi pentru amatorii afacerilor în franciză, în ciuda faptului că este de aşteptat ca ritmul de deschidere de noi astfel de puncte comerciale să scadă în lunile următoare. Potenţiali francizaţi sunt angajaţii care cad victimă disponibilizărilor.
Anul 2008 a adus o creştere a magazinelor francizate de 15%-20% faţă de 2007. Potrivit directorului CHR Consulting şi a siteului francize.ro, Răzvan Blid, „lucrurile au mers foarte bine pånă în ultimul trimestru, cånd s-au deteriorat vizibil, pentru că, aşa cum s-a întåmplat în toate domeniile, lumea a intrat în panică“. Aşadar, trebuie să mai treacă mult timp pånă cånd o evoluţie asemănătoare se va repeta. Pentru 2009, crede Răzvan Blid, există două scenarii: unul prevede menţinerea pieţei la acelaşi nivel ca la finalul lui 2008; cel mai pesimist, dar, totodată, cel mai apropiat realităţilor pieţei, presupune o scădere cu 5%-10%, atåt a cifrei de afaceri a acestui segment de companii, cåt şi a ritmului de intrare de noi branduri pe piaţă.
În opinia sa, două tipuri de potenţiali clienţi ai francizorilor se conturează pentru perioada următoare: cel puţin în prima parte a anului, fondurile de investiţii active pånă acum în Romånia în domenii devenite între timp aproape falimentare, precum imobiliarele, vor căuta să se reprofileze prin achiziţionarea unor lanţuri de franciză. Apoi, un nou segment d