Anul 2009 va aduce un numar semnificativ de falimente in comertul online, iar extinderea numarului de magazine va fi mult mai redusa decat in ceilalti ani din cauza crizei economice.
„In 2009, cred ca va avea loc o consolidare a sectorului online. Cel mai probabil, un numar semnificativ de magazine vor da faliment sau se vor reprofila pe zone de business mai profitabile, iar magazinele care vor ramane vor fi cele care au cu adevarat valoare si care detin o pozitie importanta in piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Arthur Radulescu, director general Asesoft Net, ce detine marca ShopMania.
Potrivit acestuia, situatia depinde foarte mult de contextul actual, de criza. „Criza actuala inca nu a fost resimtita in Romania la adevarata amploare si cel mai probabil acest lucru se va intampla in urmatoarele 2-3 luni. Cu toate ca noi speram ca situatia generala sa isi revina in vara – toamna, este imposibil de prognozat realist care va fi situatia. Tindem sa credem si speram ca va fi o evolutie fata de anii precedenti”, a mai declarat Radulescu.
In 2008, vor fi mult mai putine lansari de magazine in comparatie cu perioada de pana acum.
”Vor fi suficiente falimente, insa cine rezista acum inseamna ca are un business dezvoltat dupa niste principii solide”, a mai spus reprezentantul AsesoftNet.
Magazinele online s-ar putea orienta catre sectoare precum imbracaminte, incaltaminte, bijuterii, parfumuri, cosmetice, ceasuri, jucarii - sectoare care inca au o reprezentare relativ slaba pe piata din Romania comparativ cu domeniul IT.
Anul trecut compania AsesoftNet a realizat afaceri de 1,5 milioane de RON, iar pentru acest an compania estimeaza o crestere de aproximativ 35% pana la o valoare de 2 milioane de RON.
ShopMania, portalul de cumparaturi online si comparatii de preturi din Romania, proiect marca Asesoft Net, detine o pondere de 60-7