Vanzarile eMag, cel mai mare jucator de pe piata locala de retail online, si-au revenit in perioada sarbatorilor din decembrie dupa reculul inregistrat in noiembrie, rata de crestere ajungand la 20% fata de aceeasi perioada a anului 2007, afirma Radu Apostolescu, directorul de marketing al companiei.
"Trimestrul patru a fost atipic. Dupa reculul de la inceputul lui noiembrie, creat de panica indusa de stirile despre criza financiara, vanzarile au crescut vertiginos, depasind in preajma sarbatorilor cu 20% perioada similara a anului trecut", a precizat Apostolescu pentru ZF. "Produsele cele mai cautate au fost laptopurile, aparatele foto si camerele video, dar si televizoarele LCD si cu plasma si sistemele home-cinema".
Apostolescu nu a oferit alte precizari si nu a mentionat care a fost rata de crestere a vanzarilor din luna decembrie. In urma cu un an, eMag anunta vanzari de 10 mil. euro pentru luna decembrie 2007.
Evolutia vanzarilor eMag este urmarita cu interes pe piata pentru ca un plus sau un minus in afacerile companiei da practic tonul industriei - in conditiile in care retailerul are circa 70% din piata.
"Cand eMag tuseste, toata industria este asimilata cu niste probleme - si suntem priviti la fel de banci si furnizori", explica omul de afaceri Marius Ghenea, proprietarul retailerului online pcfun.ro, de ce evolutia eMag este importanta in piata.
Urmatorii trei jucatori din topul celor mai mari retaileri online (pcfun.ro, cel.ro si marketonline) au anuntat cresteri ale vanzarilor intre 40% si 200% pentru decembrie 2008 fata de aceeasi perioada a anului precedent.
De asemenea, evolutia eMag este monitorizata si in contextul in care retailerul si-a redus in mod neasteptat estimarile pe 2008 cu circa 40 mil. euro la aproximativ 110 mil. euro, iar pe piata circula informatii despre vanzarea unui pachet de actiuni catre un fond