După un an dezamăgitor, retailerii de electronice şi electrocasnice intră în 2009 reducånd la minimum viteza expansiunii teritoriale şi acceptånd, cu resemnare, dar realism, vånzări în scădere şi posibile disponibilizări de personal. Totul, în numele conservării profiturilor. Cea mai bună apărare nu este atacul, ci rezistenţa în faţa asalturilor inamicului. Aparent, aceasta este strategia pe care retailerii de produse electronice şi electrocasnice o aplică
După un an dezamăgitor, retailerii de electronice şi electrocasnice intră în 2009 reducånd la minimum viteza expansiunii teritoriale şi acceptånd, cu resemnare, dar realism, vånzări în scădere şi posibile disponibilizări de personal. Totul, în numele conservării profiturilor.
Cea mai bună apărare nu este atacul, ci rezistenţa în faţa asalturilor inamicului. Aparent, aceasta este strategia pe care retailerii de produse electronice şi electrocasnice o aplică anul acesta pentru a rezista, cu pagube minime, în faţa efectelor crizei, resimţite din plin la nivelul consumului de tehnologie.
Însă, o analiză mai profundă arată că lucrurile nu stau aşa. Chiar dacă scăderea consumului din ultimele luni ale anului trecut nu a fost prevăzută în planul de afaceri, retailerii încep anul în curs cu temele făcute. „Pentru a diminua efectele crizei, prima măsură este să o poţi anticipa, să faci un plan corect“, spune Dan Ostahie, preşedintele Altex.
„Noi am făcut un plan mai pesimist, mai realist pentru anul viitor. Am luat în calcul o scădere cu 10%-20%, în funcţie de magazin“. În schimb, Flamingo a bugetat o creştere a cifrei de afaceri cu circa 10% faţă de anul trecut şi nu renunţă nici la profit, iar Domo - despre care Lorand Szarvadi, bossul companiei, subliniază că nu a sacrificat niciodată profitabilitatea pentru o creştere forţată de cotă de piaţă - mizează pe un profit de 2%. „Vom încerca să menţi