In 2008, s-au dat amenzi de 3,5 milioane de lei, s-au ridicat 200.000 de permise si s-au intocmit 40.000 de dosare penale. Replica a fost pe masura: in peste 10.000 de accidente rutiere, 3.000 de persoane si-au pierdut viata si alte 9.000 de persoane au suferit leziuni grave. Politia Romana si-a facut mai mult decit datoria, dar nici "smecherii" n-au stat degeaba. Exceptind cazurile dramatice, in care oamenii si-au pierdut viata intr-o secunda nenorocita, dintr-o eroare sau din cauza unor conditii meteorologice mai mult decit nefavorabile, restul accidentelor au fost produse de dispretul total nu numai fata de regulile de circulatie, ci fata de orice regula, cum ar fi, de pilda, aceea care ar trebui, cel putin teoretic, sa-i spuna omului urcat la volan: mai, omule, ai grija, sa nu omori pe cineva!
Zilele acestea am tot privit siderat circulatia de pe arterele Brailei. Normalitatea nu dura decit un minut, doua. La fiecare doua minute, aparea cite un "erou" al soselelor brailene, care intra temeinic cu 80-100 km/h direct in trecerile de pietoni. Evitarile de ultim moment, frinele duse pina la limita infarctului, strecurarile la milimetru printre oameni si alte masini, demarajele in tromba nu faceau decit sa-ti dai seama ca doar un miracol continuu se opunea ca soseaua sa nu se umple rapid de miini, picioare si capete. Probabil ca in lipsa acestui miracol, o duba speciala ar fi trebuit sa treaca si sa adune, dupa instalarea linistii, trupuri imprastiate pe asfalt. Poate semafoarele instalate in punctele fierbinti ale orasului vor mai domoli rafuiala soferilor cu pietonii si cu alti soferi.
E normal sa-ti doresti o masina si e bine s-o ai, iti rezolva multe probleme. E normal, de asemenea, sa-ti si pierzi putin capul cind te sui in ea si sa te crezi vreun zeu, dar e anormal sa nu-ti vii in simtiri si, oricit de greu ti-ar fi, sa nu ajungi la concluz