Dacă executivul Tăriceanu miza pe un miliard de euro din vânzarea companiei, programul guvernului Boc nu face nicio referire la transportator Sursa: Arhiva EvZ
Trecerea companiei de transport feroviar de marfă în domeniul privat nu este o prioritate pentru cabinetul Boc şi cel mai probabil CFR Marfă va mai poposi câţiva ani în parohia statului. În programul de guvernare al alianţei celor două partide, PSD-PDL, nu se face nicio menţiune referitoare la privatizarea companiei, deşi fostul executiv dorea ca aceasta să fie cea de-a doua mare vânzare a unei companii de stat, după privatizarea Băncii Comerciale Române.
Dacă în 2005, Alianţa Dreptate şi Adevăr (PD şi PNL) pornea la drum cu un program de guvernare care viza vânzarea CFR Marfă şi pregă tirea de privatizare a CFR Călători, după patru ani, democraţii nu se pronunţă, până în prezent, la niciuna dintre cele două acţiuni. „Noi am avut un protocol de colaborare cu PDL la alegeri. Una dintre condiţii a fost şi stoparea privatizării CFR Marfă, pentru că s-a dovedit că înstrăinarea obiectivelor strategice nu e o idee bună mai ales pe vreme de criză“, ne-au declarat liderii sindicali ai ceferiştilor.
Directorii de la Transporturi pregătesc strategia
Totuşi, directorul direcţiei de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor, Teodor Popa, spune că la mijlocul lui februarie guvernul va avea pe masă strategia de privatizare a companiei feroviare de marfă. La elaborarea planului de strategie se lucrează de mai bine de opt luni, după ce fostul ministru al transporturilor a anunţat în martie 2008 că a dat startul procesului de privatizare.
Din toamnă, compania de transport feroviar a fost şi ea lovită de criza economică şi financiară. Mai mult, ţinta de profit de un milion de lei stabilită pentru 2008, de şapte ori mai mică decât cea din 2007, nu va fi o